fredag 11. mai 2012

En kalv?

Jeg fikk dette tilsvaret til mitt leserbrev "Hva har Høyre gjort"http://www.sb.no/nyheter/meninger/mer-eller-mindreseriose-pastander-1.5991451.

Tilsvarsleserbrevet En kalv ble publisert i Sandefjords Blad 4. februar 2011


Jeg trodde en av styrkene med lokaldemokratiet var at nye aktører lettere ser svakheter de ikke selv har vært med å skape. Det er ingen faktafeil i mitt leserbrev «Hva har Høyre gjort?». Høyre har vært tiltaksløs i inneværende periode når det gjelder Offentlig-private samarbeidsprosjekter. (OPS) Samarbeidet Høyre-FrP har jeg satt meg inn i, og ja, det har gitt positive resultater. Mitt poeng er at det er besynderlig at Høyre er en bremsekloss i forhold til Høyres sentrale partiprogram. Å være politiker uten å kontinuerlig tilstrebe å bruke skattepengene bedre er å misforstå rollen som lokalpolitiker.

For å ta en sammenligning fra sportsverdenen: Sandefjord Fotball gir seg ikke når de ett vakkert år vinner serien og cupen, da blir målet å gjøre det stort i Europa. På samme måte må vi politikere alltid kjempe videre for å snu hver krone, og gjøre livet for innbyggerne bedre. Når folk får murpuss i hodet i svømmehallen, så er det kanskje et tegn på at kommunen har et forbedringspotensial. 

Tor Steinar: De rødgrønne skal vi fint klare å feie av banen. Jeg er villig til å vedde på at FrP og Høyre til sammen får høyere oppslutning i år enn vi fikk i 2007. Men det er ingen vits i å vinne en valgkamp for så å oppdage at det største partiet i byen i realiteten bare viderefører den politikken Einar Gerhardsen og hans folk en gang innførte. At det offentlige både skal drive og finansiere alt av servicetjenester til Sandefjords innbyggerne er ikke blå politikk. Det er ingenting som tyder på at vi får til OPS hvis Høyre blir like store som sist. 

Vil folk ha meg inn i bystyret er det for at jeg skal kjempe for skattebetalerne. Folk skal vite hva de stemmer på, og jeg synes det er bedre å tape et valg hvis folk ikke liker det jeg står for enn å vinne på falske premisser og ålesleip politikersvada som alle er enig i.
Jeg lover å være lojal mot ethvert samarbeid FrP måtte inngå til høsten med andre partier, men da må jeg kunne forvente at partiene jeg samarbeider med stemmer for det de sier de er for i eget program.

Men når det gjelder svaret ditt: Av fare for at flere enn deg ikke forstår at det var humor når jeg sa at det ser ut som om Høyre får en gjennomsnittsalder på 80 år i neste bystyre: Herved trekkes påstanden tilbake – det er av sann glede over at du kalte meg en kalv. Jeg fyller 45 år om noen uker. Men ja, jeg har nok noe mer energi enn en del Høyre-representanter. Å bli kalt en kalv om våren er i grunnen det peneste noen har sagt til meg på lenge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar